20 October 2012

Ini kisah 'Dia' (II)


Grrrr. Dah hampir sebulan hujan asyik turun. Biasa lah bila nak hujung tahun. 

Tapi bukan pasal hujan yg melon nak cite kan. Kisah 'dia' yang pernah melon cite dulu. Dan ni sambungan nya..

Selepas beberapa hari hilangnya 7August, dia dah mula pudar hati a.k.a patah hati. Lagi2, bila dia tengok 7August mula buat perangai yang dia tak suka, takel orang lain pada masa yang sama suruh dia menunggu. Gile ?! sah2 la dia lagi patah hati. Dia nangis lagi. 

Atas nasihat kawan baik dia, dia pun cuba membuka hati tuk mengenali lebih lagi seseorang yang cuba nak kenal dia. orang tu senior satu kolej ngan dia. Mr Sorairo. Jujurnya, dai susah nak terima Mr Sorairo pada mula2nya sebab Mr Sorairo ni lagi tua dari dia n senior dia. Mr Sorairo gak tak menarik minat dia.

Tapi, dia takut disakiti lagi, dia buka hati tuk Mr Sorairo. Bukan couple la, just kawan dulu. Mr Sorairo memang baik walaupun Mr Sorairo terlalu rendah diri. Mr Sorairo gak suka kutuk diri sendiri. Tapi, dia tak pernah anggap apa2 pun yang buruk kat Mr Sorairo.

Mr Sorairo ni tak romantik pown. Tapi, Mr Sorairo baik walaupun kadang2 tuh ayat dia boleh tahan sakitnya. hehe. Memang dia tu suka sangat terasa ngan kata2 Mr Sorairo , tapi lelaki tu juga lah yang selalu buat dia merindui Mr Sorairo selalu.

Makin lama, mereka semakin rapat. Semakin kenal antara satu sama lain, tapi Mr Sorairo nie cepat sangat lupenye. grrrrr -.-' Mr Sorairo pown selalu gak jumpa parents dia ble nak bawak dia keluar jalan2. 

Namun, pada masa sama,7August datang kembali dalam hidup dia. Dia makin keliru antara 7August n Mr Sorairo. Dia suka 7August tapi pada sama dia sayang Mr Sorairo. 7August semakin membuat dia lagi keliru bila 7August cakap 7August cintakan dia. Hampir 2 minggu dia cuba dan pikir sehabis yang mungkin.

"AKU HARUS PILIH SEORANG DARI SALAH SEORANG..."

2 minggu selepas kejadian itu, akhirnya dia dah buat keputusan. Dan, dia memilih Mr Sorairo...
Dia yakin dia tak mampu tuk bahagiakan 7August.. Meskipun 7August ada semua yang dia inginkan, tapi semua tu akan buat hubungan mereka takkan bertahan lama.

Sekarang, Mr Sorairo adalah sebahagian dari hidupnya. Ya ya , walaupun Mr Sorairo masih meneruskan sikap "ayat sakit hati" tu, tapi dia bahagia. Semakin hari dia makin sayang, rindu dan cintakan Mr Sorairo...

"Mr Sorairo... semoga engkau akan bahagiakan Dia. Jangan hampakan dia. Bukan mudah untuk dia keputusan. Dan kuputusan dia untuk memilih engkau sebab dia ingin BAHAGIAKAN engkau...
7August, hope dapat maafkan dia. Dia tak pernah niat nak permaenkan engkau. Cuma satu je yang dia nampak jika dia bersam engkau iaitu 'Takkan Bertahan Lama'. Semoga engkau bahagia dengan wanita itu..."

Mr Sorairo, Dia sayang kamu..

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Right Reserved Zetty Najwa Rosni